Studia przypadków

Specjaliści od podczerwieni [ilustracja do artykułu]

– Fotonika to technologia przyszłości – mówi Emil Batorowicz, menedżer ds. marketingu w Vigo System SA. Opracowanie unikalnej technologii oraz ciągłe inwestowanie w badania i rozwój dały spółce miejsce światowego lidera w produkcji niechłodzonych detektorów podczerwieni. Z jej urządzeń korzysta NASA oraz renomowane ośrodki naukowo-badawcze i klienci korporacyjni z całego świata. Firma uczestniczy aż w pięciu projektach naukowo-badawczych realizowanych w ramach programu Horyzont 2020.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Być czy nie być eksporterem

Być czy nie być eksporterem [b]

Celem szkolenia jest pokazanie Uczestnikowi, na czym polega eksport, wskazanie korzyści, które firma może dzięki niemu osiągnąć. Jednocześnie Uczestnik dowie się, w jaki sposób sprawdzić, czy eksport jest dobrym rozwiązaniem dla jego firmy.
Spis aktywności szkolenia
Być czy nie być eksporterem

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. O eksporcie
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Czym jest eksport?
  • 1.2. Dlaczego warto eksportować?
  • 1.3. Kiedy nie warto eksportować?
  • 1.4. Najczęstsze błędy eksporterów
  • 1.5. Strategie działań eksportowych
  • 1.6. Eksport pośredni
  • 1.7. Eksport bezpośredni
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Eksport w Twojej firmie
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Jak sprawdzić, czy firma jest gotowa do eksportu?
  • 2.2. Czy pracownicy są gotowi do eksportu?
  • 2.3. Czy sytuacja finansowa firmy pozwala na eksport?
  • 2.4. Czy zdolności produkcyjne firmy pozwalają na eksport?
  • 2.5. Strategie produktu na rynkach globalnych
  • 2.6. Rozpoznanie rynku
  • 2.7. Plan eksportu
  • 2.8. Wdrażanie planu eksportu
  • Posttest do modułu 2