Studia przypadków

Specjaliści od podczerwieni [ilustracja do artykułu]

– Fotonika to technologia przyszłości – mówi Emil Batorowicz, menedżer ds. marketingu w Vigo System SA. Opracowanie unikalnej technologii oraz ciągłe inwestowanie w badania i rozwój dały spółce miejsce światowego lidera w produkcji niechłodzonych detektorów podczerwieni. Z jej urządzeń korzysta NASA oraz renomowane ośrodki naukowo-badawcze i klienci korporacyjni z całego świata. Firma uczestniczy aż w pięciu projektach naukowo-badawczych realizowanych w ramach programu Horyzont 2020.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Jak rozmawiać z dłużnikiem? [b]

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się ściąganiem należności w firmie. Dzięki niemu uczestnik pozna specyfikę rozmowy windykacyjnej oraz dowie się, jak prowadzić taką rozmowę. Pozna podstawy prowadzenia negocjacji windykacyjnych. Dowie się, jakie mogą występować typy dłużników oraz nauczy się dobierać do nich odpowiednią strategię negocjacyjną.
Spis aktywności szkolenia
Jak rozmawiać z dłużnikiem?

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Rozmowa windykacyjna
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Gdy klient staje się dłużnikiem
  • 1.2. Specyfika rozmowy windykacyjnej
  • 1.3. Zasady prowadzenia rozmowy windykacyjnej
  • 1.4. Cele rozmowy windykacyjnej
  • 1.5. Strategia kontaktu windykacyjnego
  • 1.6. Windykacja polubowna
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Typy kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Negocjacje z dłużnikiem
  • 2.2. Wymówki dłużnika
  • 2.3. Bariery negocjacyjne w windykacji
  • 2.4. Szantaż emocjonalny
  • 2.5. Metaprogram dłużnika a negocjacje
  • 2.6. Postrzeganie różnic i podobieństw a negocjacje
  • 2.7. Motywacja dłużnika a negocjacje
  • 2.8. Autorytet a negocjacje
  • 2.9. Negocjacje z egoistą i z altruistą
  • 2.10. Atak werbalny
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Strategie negocjacyjne w windykacji
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Pozycyjne podejście do klienta/dłużnika - wprowadzenie
  • 3.2. Zachowanie charakterystyczne dla negocjacji pozycyjnych
  • 3.3. Zalety i wady negocjacji pozycyjnych
  • 3.4. "Twarde" i "miękkie" pozycyjne podejście do klienta/dłużnika
  • 3.5. Rzeczowe podejście do klienta/dłużnika - wprowadzenie
  • 3.6. Zachowania charakterystyczne dla negocjacji problemowych
  • 3.7. Zalety i wady negocjacji problemowych
  • 3.8. Zasady komunikacji w negocjacjach problemowych
  • Posttest do modułu 3