Studia przypadków

Ziarnko do ziarnka … i mamy biznes [ilustracja do artykułu]

Przykład firmy BHZ Agromat pokazuje, że nie trzeba być jednorożcem aby odnieść rynkowy sukces. Na działalności dystrybucyjnej też się nieźle zarabia. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią niszę, jak Zbigniew Matusiak, którego firma sprzedaje surowce ekologiczne w całej Europie.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Elementy strategii marketingowej w e-biznesie

Elementy strategii marketingowej w e-biznesie [m]

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które przygotowują strategię marketingową dla działalności e-biznesowej. Dzięki niemu uczestnik dowie się, jak dokonać segmentacji rynku w ramach społeczności internetowej i jak wybrać grupę docelową dla swojej działalności. Pozna cechy charakterystyczne internautów jako klientów oraz nauczy się tworzyć profil idealnego klienta. Pozna też podstawowe strategie kreowania i pozycjonowania marki w Internecie.
Spis aktywności szkolenia
Elementy strategii marketingowej w e-biznesie

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Segmentacja rynku dla e-biznesu
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Użytkownicy i społeczności w Internecie
  • 1.2. Na czym polega segmentacja rynku
  • 1.3. Określenie kryteriów segmentacji
  • 1.4. Wyznaczenie segmentów rynku
  • 1.5. Opis segmentów rynku
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Wybór grupy docelowej dla e-biznesu
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Krótka charakterystyka internautów
  • 2.2. Struktura internautów
  • 2.3. Stosunek internautów do reklamy on-line oraz zakupów w Internecie
  • 2.4. Idealny Klient
  • 2.5. Czego oczekują klienci?
  • 2.6. Jak stworzyć listę adresową?
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Pozycjonowanie i budowa marki w Internecie
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Podstawowe strategie kreowania marki
  • 3.2. Znaczenie i istota pozycjonowania produktu/usługi
  • 3.3. Błędy w pozycjonowaniu
  • 3.4. Od pozycjonowania produktu do pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach - elementy social media
  • 3.5. Wybór domeny internetowej
  • Posttest do modułu 3