Studia przypadków

Czekoladowa historia [ilustracja do artykułu] Obok tej historii trudno przejść obojętnie. Jest w niej pasja, marzenie, przyjaźń, ciężka praca i wreszcie sukces. Manufaktura Czekolady została założona w 2009 roku przez dwóch przyjaciół ze szkolnej ławki – Tomka Sienkiewicza i Krzyśka Stypułkowskiego. To jedyny w Polsce zakład, w którym czekolada jest wytwarzana ręcznie, bezpośrednio z ziarna kakaowca.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Profesjonalny sekretariat

Profesjonalny sekretariat

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników sekretariatu oraz osób planujących pracę w zawodzie asystentki/asystenta. Pomaga uczestnikowi zrozumieć zadania i funkcje nowoczesnego sekretariatu w małej i średniej wielkości firmie oraz wyzwania stojące przed jego pracownikami.

W szkoleniu uczestnik dowie się między innymi, jak efektywnie organizować pracę oraz zarządzać dokumentacją i korespondencją w firmie. Pozna zasady skutecznej komunikacji bezpośredniej zarówno w środowisku wewnętrznym firmy, jak i zewnętrznym - z kontrahentami, dostawcami. Szczegółowo zostaną omówione także zasady komunikacji przez telefon oraz prowadzenia korespondencji wychodzącej listownej, faksowej i elektronicznej, również w języku angielskim. Uczestnik dowie się też, jak prawidłowo kreować swój wizerunek w pracy i zachowywać się zgodnie z zasadami biznesowego savoir-vivre.

Spis aktywności szkolenia
Profesjonalny sekretariat

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Nowoczesny sekretariat
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Rola asystentki/asystenta w zarządzaniu firmą
  • 1.2. Sekretariat wizytówką firmy
  • 1.3. Współpraca asystentki/asystenta z szefem i zespołem
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Organizacja pracy sekretariatu
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Planowanie i organizacja pracy
  • 2.2. Organizacja sekretariatu
  • 2.3. Organizacja spotkań
  • 2.4. Organizacja wyjazdów służbowych
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Komunikacja
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Przekazywanie informacji
  • 3.2. Komunikacja z szefem i współpracownikami
  • 3.3. Konflikt
  • 3.4. Obsługa klienta
  • 3.5. Komunikacja z kontrahentami w języku angielskim
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Rozmowy telefoniczne
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Komunikacja przez telefon
  • 4.2. Rozmowy przychodzące i wychodzące
  • 4.3. Trudne rozmowy
  • 4.4. Kontakt telefoniczny w języku angielskim
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Korespondencja
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Prowadzenie korespondencji biurowej
  • 5.2. Korespondencja elektroniczna
  • 5.3. Korespondencja w języku angielskim
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Wizerunek własny w pracy
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Kreowanie wizerunku
  • 6.2. Mechanizmy psychologiczne wizerunku
  • 6.3. Dobre maniery
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Jak dotrzeć do informacji? Webquest
  • Moduł 8. Jak przekazać informacje? Webinarium.