Studia przypadków

Ziarnko do ziarnka … i mamy biznes [ilustracja do artykułu]

Przykład firmy BHZ Agromat pokazuje, że nie trzeba być jednorożcem aby odnieść rynkowy sukces. Na działalności dystrybucyjnej też się nieźle zarabia. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią niszę, jak Zbigniew Matusiak, którego firma sprzedaje surowce ekologiczne w całej Europie.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem

Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem

Szkolenie zawiera przydatne informacje dla firm z sektora MSP, oferujących zarówno produkty jak i usługi. Uczestnicy mogą się dowiedzieć m.in. jak stworzyć system obsługi klienta i zarządzać nim w firmie, jak zidentyfikować klientów kluczowych i jak zarządzać kontaktami z nimi., a także jak podejść do współpracy z sieciami handlowymi. W szkoleniu zawarte zostały praktyczne informacje na temat organizacji sprzedaży przez telefon, kierowania zespołem sprzedawców oraz informatycznych systemów zarządzania relacjami z klientem.
Spis aktywności szkolenia
Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Wizja i strategia sprzedaży
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Efektywna sprzedaż
  • 1.2. Planowanie sprzedaży
  • 1.3. Zarządzanie wartością dla klienta oraz wartością klienta
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. System obsługi klienta
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Relacje z klientem
  • 2.2. Zasady obsługi klienta
  • 2.3. Typologia klienta
  • 2.4. Projektowanie systemu obsługi klienta
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Obsługa klienta kluczowego
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Charakterystyka i identyfikacja klienta kluczowego
  • 3.2. Analiza biznesowa klienta kluczowego
  • 3.3. Czynniki sukcesu w obsłudze kluczowego klienta
  • 3.4. Strategie współpracy z kluczowymi klientami
  • 3.5. Zasady współpracy z kluczowymi klientami
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Współpraca z sieciami handlowymi
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Klient sieciowy – jak go pozyskać
  • 4.2. Przygotowanie, etapy negocjacji oraz wybór strategii negocjacyjnej
  • 4.3. Z kim negocjować i jak wygląda podpisanie umowy
  • 4.4. Organizacja procesu sprzedaży do sieci nowoczesnego handlu detalicznego
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Kierowanie zespołem sprzedawców
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Istota, cele i założenia strategii sprzedaży
  • 5.2. Rekrutacja, selekcja i zatrudnianie sprzedawców
  • 5.3. Motywowanie sprzedawców
  • 5.4. Kierowanie zespołem sprzedawców i kontrolowanie jego pracy
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Organizacja sprzedaży telefonicznej
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Specyfika telesprzedaży
  • 6.2. Organizacja pracy telesprzedawców
  • 6.3. Organizacja skutecznej sprzedaży
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Informatyczne systemy zarządzania relacjami z klientem
  • Pretest do modułu 7
  • 7.1. Filozofia CRM – lojalny klient podstawą rozwoju firmy
  • 7.2. Systemy informatyczne CRM, Contact Center, E-commerce – element strategii firmy
  • 7.3. Najlepsze praktyki – jak i dlaczego inni odnieśli sukces?
  • 7.4. Wdrażamy z sukcesem Systemy CRM, Contact Center, E-commerce
  • 7.5 Podstawowe błędy przy realizacji projektów CRM
  • Posttest do modułu 7