Studia przypadków

Jakie treści zawiera biznesplan i jak go napisać? [ilustracja do artykułu]

Coraz częściej słyszymy, że biznesplan to przestarzałe narzędzie, które nie przystaje do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, zwłaszcza w kontekście mikro- i małych firm rozpoczynających działalność. Niemniej, przy staraniu się o pozyskanie kapitału od instytucji finansowych, jest on w większości przypadków warunkiem koniecznym do rozpatrzenia wniosku o kredyt inwestycyjny czy otrzymania pieniędzy z funduszu.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy to nowy sposób przekazywania wiedzy i informacji. W ciągu kilku minut poświęconych na pigułkę zapoznasz się z treściami dydaktycznymi lub poradnikowymi, zbyt długimi na artykuł i zbyt krótkimi na lekcję szkolenia.

Każda pigułka prowadzi Cię do przynajmniej jednego szkolenia, w którym znajdziesz rozwinięcie "esencji wiedzy" zawartej w pigułce, a także inne, powiązane z nią zagadnienia.

Poniżej zestawienie wszystkich obecnie dostępnych pigułek wiedzy Akademii PARP. W menu po prawej stronie u góry, literką "m" oznaczyliśmy te, które nie wymagają Flash Playera, czyli są przeznaczone do uruchomienia na urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach.


[ilustracja do artykułu]

Jak inspirować zespół do działania?

Inspirowanie zespołu jest zadaniem lidera. Swoją postawą i zachowaniem powinien nakłaniać zespół do działania i poszukiwania rozwiązań.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Czym różni się kierownik od lidera?

Nie każdy kierownik jest liderem w grupie, którą kieruje. Często zdarza się, że osoba na tym stanowisku nie potrafi przewodzić ludźmi ani stworzyć wizji działania.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Otwórz drzwi i promuj firmę

„Dni otwarte” dla klientów zwykle kojarzą się z rekrutacją do szkół czy przedszkoli. Ale to narzędzie promocji można także z powodzeniem stosować w innych branżach.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Jak napisać komunikat prasowy?

Twoja firma na pewno zyska większe zainteresowanie, jeśli informacje na jej temat ukażą się w prasie. Czy jednak wiesz, jak napisać komunikat prasowy?

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Formy informacji prasowej

Przekaz zawarty w informacji prasowej będzie skuteczniejszy, jeśli forma informacji będzie dopasowana do celu, który ma spełnić.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Kształtowanie wizerunku firmy - PR zewnętrzny i...

Działania PR powinny być skierowane nie tylko na zewnętrz przedsiębiorstwa, ale także do wewnątrz - do pracowników i współpracowników.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Błędy w działaniach public relations

Działania public relations mogą w znacznym stopniu poprawić wizerunek Twojej firmy... o ile nie popełniasz przy tym błędów.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Reklama a public relations - czym się różnią?

Reklama i PR to dwie formy komunikacji z potencjalnymi klientami. Różnice pomiędzy nimi decydują o tym, że ich wpływ na odbiorców jest nieco inny.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Nie odkładaj wszystkiego na później

Odkładanie wszystkiego na później to najczęstsza przyczyna tzw. życia w niedoczasie. Prowadzi to do dezorganizacji zarówno naszej pracy, jak i życia osobistego. Co zrobić, aby to zmienić?

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Aby brak zorganizowania nie kradł Ci czasu

Jeśli nie planujesz swojej pracy przed jej rozpoczęciem, brak zorganizowania może być Twoim złodziejem czasu. Czy wiesz jak z nim walczyć?

więcej Przeczytaj całą historię