Studia przypadków

Jakie treści zawiera biznesplan i jak go napisać? [ilustracja do artykułu]

Coraz częściej słyszymy, że biznesplan to przestarzałe narzędzie, które nie przystaje do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, zwłaszcza w kontekście mikro- i małych firm rozpoczynających działalność. Niemniej, przy staraniu się o pozyskanie kapitału od instytucji finansowych, jest on w większości przypadków warunkiem koniecznym do rozpatrzenia wniosku o kredyt inwestycyjny czy otrzymania pieniędzy z funduszu.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy to nowy sposób przekazywania wiedzy i informacji. W ciągu kilku minut poświęconych na pigułkę zapoznasz się z treściami dydaktycznymi lub poradnikowymi, zbyt długimi na artykuł i zbyt krótkimi na lekcję szkolenia.

Każda pigułka prowadzi Cię do przynajmniej jednego szkolenia, w którym znajdziesz rozwinięcie "esencji wiedzy" zawartej w pigułce, a także inne, powiązane z nią zagadnienia.

Poniżej zestawienie wszystkich obecnie dostępnych pigułek wiedzy Akademii PARP. W menu po prawej stronie u góry, literką "m" oznaczyliśmy te, które nie wymagają Flash Playera, czyli są przeznaczone do uruchomienia na urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach.


[ilustracja do artykułu]

Głos klienta w zarządzaniu jakością

Znasz powiedzenie „Klient nasz pan”? Jednak nie tylko firma działa dla dobra klienta. On także może się jej przysłużyć.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Wdrażanie zmian w kryzysie - plusy i minusy

Zastanawiasz się, czy wdrażanie zmian w sytuacji kryzysu gospodarczego może pozytywnie wpływać na Twoją firmę? Sprawdź, jakie są zalety i wady ich wprowadzania.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Skąd wiadomo, że nadchodzi kryzys w firmie?

Trudno jest zauważyć, że firma zaczyna wchodzić w długotrwały kryzys. Istnieją jednak ważne sygnały, które powinny zaniepokoić każdego przedsiębiorcę.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Rodzaje badań marketingowych

Chcesz przeprowadzić badania rynku, ale nie wiesz, jaka metoda działania będzie najlepsza w Twoim przypadku? Sprawdź, jakie rodzaje badań masz do wyboru.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Poznaj swój produkt - badanie użytkowania i preferencji

Czy wiesz, co klienci cenią w Twoich produktach i do czego je wykorzystują? Badania użytkowania i preferencji produktu mogą przynieść Ci zaskakujące wnioski.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Po co przedsiębiorcy badania rynku?

Analiza rynku przeprowadzona we właściwym momencie uchroniła już niejednego menedżera przed podjęciem błędnej lub szkodliwej decyzji. Trzeba tylko wiedzieć, jak ją wykorzystać.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Po co badać nowy produkt?

Badanie nowego produktu jest jednym z najważniejszych badań marketingowych.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Nie zwalniaj pochopnie w kryzysie

Kiedy firma znajduje się w kryzysie, jej właściciel stara się zmniejszyć koszty. Często kończy się to zwolnieniem części pracowników. Czy jest to jednak najlepsze wyjście?

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Metody ankietowe - wybierz spośród różnych rozwiązań!

Ankieta to jedna z najprostszych i najtańszych form przeprowadzenia badań. Sprawdź, w jakiej formie możesz ją przeprowadzić.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Kryzys - zagrożenie czy szansa dla firmy?

W języku chińskim słowo „kryzys” ma dwa znaczenia: szansa i zagrożenie. Warto zatem spojrzeć na niego z dwóch stron.

więcej Przeczytaj całą historię