Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Umiejętności interpersonalne

Umiejętności interpersonalne

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności interpersonalne. Poświęcone jest ono szczególnie tym umiejętnościom, które są przydatne w pracy, w radzeniu sobie m.in. w kontaktach zawodowych, współpracy z kolegami, współdziałaniu z przełożonymi.

W szkoleniu uczestnik dowie się, jak w efektywny sposób nawiązywać kontakt osobisty i zawodowy. Pozna też zasady kształtowania postawy empatycznej i asertywnej. Szczegółowo zostaną omówione zasady skutecznej komunikacji oraz korzystania z narzędzi komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.

Ponadto uczestnik zdobędzie praktyczne informacje na temat pracy w zespole, nauczy się także rozpoznawać sytuacje konfliktowe i rozwiązywać je.
Spis aktywności szkolenia
Umiejętności interpersonalne

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Nawiązanie kontaktu
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Poznajmy się
  • 1.2. Czynniki sprzyjające nawiązywaniu kontaktów
  • 1.3. Przeszkody utrudniające kontakty interpersonalne
  • 1.4. Samoocena i jej wpływ na nawiązywanie kontaktów interpersonalnych
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Empatia
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Empatia, czyli o współodczuwaniu
  • 2.2. Społeczne aspekty zachowań empatycznych
  • 2.3. Zrozumieć uczucia, czyli o emocjonalnych aspektach współodczuwania
  • 2.4. Sztuka empatycznego słuchania, czyli o słuchaniu z sercem
  • 2.5. Współodczuwanie, czyli o empatycznym współbrzmieniu z innymi
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Asertywność
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Asertywna postawa
  • 3.2. Twoja asertywność
  • 3.3. Masz prawo
  • 3.4. Wyraź siebie
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Komunikacja
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. O komunikacji
  • 4.2. Słuchanie
  • 4.3. Ciało
  • 4.4. Słowa
  • 4.5. Bariery w komunikacji
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Praca zespołowa
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Czym jest zespół - czyli dlaczego współpraca buduje?
  • 5.2. Jak pracować w zespole - czyli jak być lepszym członkiem zespołu?
  • 5.3. Twoje miejsce w zespole
  • 5.4. Grupowe podejmowanie decyzji
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Konflikt
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Czym jest konflikt?
  • 6.2. Indywidualna reakcja na konflikt
  • 6.3. Analiza konfliktu
  • 6.4. Style rozwiązywania konfliktu
  • 6.5. Techniki rozwiązywania konfliktu
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Sztuka wypowiedzi. Webquest
  • Moduł 8. Umięjętności komunikacyjne. Webinarium.