Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Zarządzanie jakością w MŚP

Zarządzanie jakością w MŚP

Szkolenie wyjaśnia, na czym polega rola klienta i środowiska w zarządzaniu jakością oraz wybrane elementy zarządzania procesowego. Uczestnik szkolenia pozna praktyczne metody i techniki usprawnień oraz rozwiązywania problemów. W ramach szkolenia znalazły się też zagadnienia ochrona konsumenta w Polsce i w Unii Europejskiej, praktyczne aspekty przygotowania i przeprowadzenia wdrożenia systemów jakości wg normy ISO 9001:2009.
Spis aktywności szkolenia
Zarządzanie jakością w MŚP

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Klient i środowisko w zarządzaniu jakością
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Co to jest jakość? Orientacja na klienta w zarządzaniu jakością
  • 1.2. Badanie satysfakcji klienta
  • 1.3. Charakterystyka systemów zarządzania jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy
  • 1.4. Elementy wdrażania TQM
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Systemy jakości, normy EN ISO 9001:2009
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Akredytacja a certyfikacja – korzyści i problemy
  • 2.2. Wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009
  • 2.3. Dokumentowanie wdrażanego systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009
  • 2.4. Kryteria i sposoby oceny wdrożonego systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Zarządzanie procesowe i metody usprawnień
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Zarządzanie procesowe
  • 3.2. Techniki doskonalenia jakości
  • 3.3. Koszty jakości i poprawa produktywności
  • 3.4. Metody twórczego rozwiązywania problemów
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Jakość w zarządzaniu projektem
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Zarządzanie procesowe a zarządzanie projektowe
  • 4.2. Metodyczne zarządzanie projektami
  • 4.3. Jak zarządzać jakością projektu
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Ochrona konsumenta
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Kto to jest konsument
  • 5.2. Kto zajmuje się ochroną konsumenta
  • 5.3. Polityka konsumencka i bezpieczeństwo produktów
  • 5.4. Umowy zawierane z konsumentami
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Dostosowanie firmy sektora spożywczego do norm UE
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. System nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem żywności
  • 6.2. Higiena środków spożywczych
  • 6.3. Praktyka projektowania i wdrażania systemu HACCP
  • 6.4. Znakowanie produktów spożywczych
  • 6.5. Jakość żywności. Jak wyróżnić swój produkt
  • Posttest do modułu 6