Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Plan marketingowy w MMŚP

Plan marketingowy w MMŚP

Szkolenie szczegółowo przedstawia tematykę związaną z procesem planowania marketingowego. Omówione są w nim kwestie dotyczące zarządzania produktem, marką i ceną. Szkolenie praktycznie wprowadza w obszar efektywnej promocji i skutecznej komunikacji z rynkiem. Dużą uwagę poświęcono również sprawnemu zarządzaniu dystrybucją i logistyką w MŚP.
Spis aktywności szkolenia
Plan marketingowy w MMŚP

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Proces planowania marketingowego
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Wyznaczenie przez firmę celów oraz zadań rynkowych i finansowych
  • 1.2. Plan marketingowy: funkcje, zasady budowy, struktura typowego planu
  • 1.3. Budowa scenariuszy rozwoju firmy oraz metody prognozowania popytu (sprzedaży)
  • 1.4. Kontrola wykonania planu i budżetowanie
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktów
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Segmentacja rynku – istota, zasady i cele
  • 2.2. Wyznaczenie rynku docelowego
  • 2.3. Pozycjonowanie
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Zarządzanie produktem
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Kształtowanie produktu indywidualnego
  • 3.2. Kształtowanie oferty produktowej
  • 3.3. Zarządzanie produktem w czasie – cykl życia produktu
  • 3.4. Kreowanie i rozwój nowych produktów
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Zarządzanie marką
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Istota i znaczenie markowania produktów
  • 4.2. Rodzaje marek produktowych i ich zadania
  • 4.3. Podstawowe opcje związane z markowaniem
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Proces cenowania i zarządzania cenami
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Marketingowa koncepcja ceny i jej implikacje praktyczne
  • 5.2. Podstawowe strategie cenowe firmy i ich modyfikacje
  • 5.3. Podstawowe czynniki i decyzje kształtujące cenę
  • 5.4. Główne metody ustalania cen
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Promocja i komunikacja marketingowa
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Komunikacja marketingowa jako element działalności marketingowej przedsiębiorstwa
  • 6.2. Reklama jako podstawowy instrument systemu promocji
  • 6.3. Pozareklamowe instrumenty systemu promocji
  • 6.4. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Dystrybucja i logistyka
  • Pretest do modułu 7
  • 7.1. Dystrybucja jako element marketingu firmy
  • 7.2. Logistyka jako niezbędny element przewagi konkurencyjnej
  • 7.3. Marketing bezpośredni jako efektywne narzędzie zdobywania rynku
  • 7.4. Funkcjonowanie na rynku klienta końcowego i instytucjonalnego
  • Posttest do modułu 7