Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Zarządzanie kryzysowe

Zarządzanie kryzysowe

Szkolenie przybliża zagadnienia związane z kryzysami. Wyjaśnia pojęcie i mechanizm działania kryzysów gospodarczych, które mają duży wpływ na sytuację przedsiębiorstwa. W główniej mierze jednak dotyczy kryzysu w firmie. Pokazuje, jak kryzys nagły może wpłynąć na działalność Twojego przedsiębiorstwa i jak z niego wybrnąć. Ze względu na to, że w MMŚP znacznie częściej niż nagłe występują kryzysy długotrwałe, szkolenie koncentruje się właśnie na tym rodzaju kryzysu. Wyjaśnia:
  • skąd się biorą takie kryzysy i jak rozpoznać ich symptomy oraz jak im przeciwdziałać,
  • jak określić natężenie kryzysu i dostosować działania naprawcze do specyfiki swojego przedsiębiorstwa,
  • jaką strategię kryzysową zastosować w firmie oraz jak zarządzać finansami oraz ludźmi w sytuacji kryzysowej,
  • w jaki sposób należy informować pracowników oraz otoczenie o tym, że firmę dotknął kryzys.
Spis aktywności szkolenia
Zarządzanie kryzysowe

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Kryzys w firmie
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Przyczyny i rodzaje kryzysu
  • 1.2. Kryzys nagły
  • 1.3. Kryzys długotrwały
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Analiza sytuacji kryzysowej w firmie
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Rozpoznanie kryzysu
  • 2.2. Ocena natężenia kryzysu
  • 2.3. Szybka reakcja na kryzys
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Strategie antykryzysowe
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Strategia wzrostu i wykorzystania szans
  • 3.2. Strategie przejęć
  • 3.3. Projektowanie programu naprawczego i restrukturyzacji
  • 3.4. Strategie redukcji i likwidacji
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Zarządzanie finansowe w kryzysie
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Źródła finansowania w kryzysie
  • 4.2. Planowanie i budżetowanie finansowe
  • 4.3. Rachunek kosztów działań i obszary redukcji kosztów
  • 4.4. Windykacja należności
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Zarządzanie ludźmi w sytuacji kryzysowej
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Modele podejmowania decyzji i kierowania na czas kryzysu
  • 5.2. Zespół antykryzysowy
  • 5.3. Elementy zarządzania zmianą
  • 5.4. Zarządzanie przez cele
  • 5.5. Redukcja zatrudnienia
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Komunikacja i działania PR
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Komunikacja i marketing wewnętrzny w sytuacji kryzysowej
  • 6.2. Polityka PR w sytuacji kryzysowej
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Narzędzia prewencji i ostrzegania
  • Pretest do modułu 7
  • 7.1. Planowanie i analiza strategiczna
  • 7.2. Zarządzanie ryzykiem jako narzędzie ostrzegania
  • 7.3. Analiza sprawozdań finansowych
  • 7.4. Przepływy pieniężne i symptomy utraty płynności finansowej
  • 7.5. Analiza pokryzysowa
  • Posttest do modułu 7