Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: E-commerce i marketing internetowy w MŚP

E-commerce i marketing internetowy w MŚP

Szkolenie zawiera przydatne informacje dla przedsiębiorców z firm MSP. Omawia takie pojęcia, jak e- biznes i e- commerce. W szkoleniu przedstawiono metody docierania do grup docelowych klientów, zasady budowania witryn www oraz reklamę internetową. Oddzielną część przeznaczono na omówienie nieetykiety i problemu spamu. W szkoleniu znalazły się także zagadnienia rynku internetowego i organizacji wirtualnego sklepu. Uczestnicy szkolenia mogą dowiedzieć się również wszystkiego o płatnościach w Internecie.
Spis aktywności szkolenia
E-commerce i marketing internetowy w MŚP

  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Wprowadzenie do e-biznesu i e-commerce
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Pojęcie i strategie e-biznesu
  • 1.2. Realizowanie sprzedaży za pośrednictwem Internetu
  • 1.3. Prowadzenie działalności handlowej w Internecie
  • 1.4. Usługi i technologia Internetu
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Docelowe grupy klientów i metody docierania do nich
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Charakterystyka internautów jako klientów
  • 2.2. Metody określania cech charakterystycznych potencjalnych klientów oraz określanie grup docelowych
  • 2.3. Ocena skuteczności odwoływania się do grupy docelowej
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Przekaz internetowy za pomocą witryn www. Zasady budowy witryn www
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Poznanie wymagań przyszłych użytkowników względem firmowej strony internetowej. Określenie roli strony
  • 3.2. Zaprojektowanie struktury strony i jej nawigacji
  • 3.3. Treść strony
  • 3.4. Wykonanie i utrzymanie strony
  • 3.5. Promocja strony
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Marketing e-mailowy. Netykieta i problem spamu
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Komunikacja e-mailowa
  • 4.2. Wykorzystanie w komunikacji z klientem instrumentów internetowych: biuletynów internetowych, czatów, list i grup dyskusyjnych
  • 4.3. Netykieta a problem spamu
  • 4.4. Marketing wirusowy
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Reklama w Internecie
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Formy reklamy w Internecie
  • 5.2. Kampanie bannerowe
  • 5.3. Skuteczność i efektywność reklamy w Internecie
  • 5.4. Koszt działań reklamowych w Internecie
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Rynki internetowe
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Jak postawić pierwsze kroki w e-commerce. Pasaże handlowe
  • 6.2. Czy sprzedam mój produkt w Internecie? Giełdy towarowe – stara idea, nowoczesne technologie
  • 6.3. Jak kupić taniej a sprzedać drożej? Serwisy aukcyjne
  • 6.4. Jak zarobić na właściwej informacji – serwisy informacyjne
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Organizacja wirtualnego sklepu
  • Pretest do modułu 7
  • 7.1. Jak zacząć? – tworzenie sklepów internetowych
  • 7.2. Dlaczego kupią w moim sklepie? – prezentacja produktów i ergonomia korzystania ze sklepu internetowego
  • 7.3. Jak nie stracić klientów? - bieżąca obsługa sklepu: zamówienia, płatności i logistyka
  • 7.4. Czy mi się to opłaca? – koszty i zyski z prowadzania sklepu internetowego
  • Posttest do modułu 7
  • Moduł 8. Płatności w Internecie
  • Pretest do modułu 8
  • 8.1. Sposoby płatności i autoryzacji
  • 8.2. Wybór i utrzymanie systemu płatności
  • 8.3. Właściwa prezentacja systemu płatności na stronie internetowej
  • Posttest do modułu 8