Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenie: Biznesplan

Biznesplan

Szkolenie uczy, w jaki sposób sporządzać biznesplan dla przedsiębiorstwa. Uzasadnia, dlaczego biznesplan należy sporządzać regularnie, a nie tylko na potrzeby instytucji kredytujących lub finansujących. Wyjaśnia także, na przykładach, w jaki sposób dokonywać analiz niezbędnych do stworzenia biznesplanu. Pierwsza część szkolenia zapoznaje z rolą, funkcją oraz ogólnymi zasadami tworzenia biznesplanu. Omawia także strukturę standardowego biznesplanu. Kolejne moduły szkolenia wyjaśniają, w jaki sposób należy przygotowywać poszczególne części biznesplanu. Określają, jakie informacje należy zawrzeć w każdej z tych części oraz wyjaśniają, jak należy przeprowadzać niezbędne analizy. Szkolenie omawia także możliwe źródła finansowania dla MŚP. Zapoznaje z metodami przygotowywania prognoz finansowych oraz sposobami szacowania opłacalności inwestycji.
  • Lekcja instruktażowa
  • Moduł 1. Sporządzanie biznesplanu
  • Pretest do modułu 1
  • 1.1. Cel i korzyści z przygotowania biznesplanu
  • 1.2. Zasady budowy biznesplanu
  • 1.3. Struktura biznesplanu - główne elementy składowe
  • 1.4. Wdrożenie biznesplanu
  • Posttest do modułu 1
  • Moduł 2. Analiza firmy i produktu
  • Pretest do modułu 2
  • 2.1. Informacje o firmie
  • 2.2. Analiza SWOT- uniwersalne narzędzie analizy
  • 2.3. Charakterystyka produktu lub usługi w biznesplanie
  • Posttest do modułu 2
  • Moduł 3. Charakterystyka inwestycji
  • Pretest do modułu 3
  • 3.1. Przedmiot inwestycji
  • 3.2. Zasoby techniczne i ludzkie niezbędne do realizacji inwestycji
  • Posttest do modułu 3
  • Moduł 4. Analiza rynku i strategia marketingowa
  • Pretest do modułu 4
  • 4.1. Analiza rynku i konkurencji
  • 4.2. Analiza popytu
  • 4.3. Strategia marketingowa
  • Posttest do modułu 4
  • Moduł 5. Dostępne źródła finansowania
  • Pretest do modułu 5
  • 5.1. Kredyt - wprowadzenie
  • 5.2. Kredyt w praktyce
  • 5.3. Leasing
  • 5.4. Fundusze mikropożyczkowe i poręczeń kredytowych
  • 5.5. Alternatywne źródła finansowania
  • Posttest do modułu 5
  • Moduł 6. Plan finansowy i prognozy
  • Pretest do modułu 6
  • 6.1. Nakłady inwestycyjne i źródła finansowania
  • 6.2. Koszty i sprzedaż
  • 6.3. Zasady tworzenia prognoz rachunku zysków i strat
  • 6.4. Prognozy rachunku przepływów pieniężnych
  • 6.5. Prognozy bilansu
  • Posttest do modułu 6
  • Moduł 7. Analiza efektywności inwestycji
  • Pretest do modułu 7
  • 7.1. Szacowanie przyszłej wartości i opłacalności przedsięwzięcia
  • 7.2. Analiza wskaźnikowa
  • Posttest do modułu 7
  • Moduł 8. Narzędzie edukacyjne