Studia przypadków

Ziarnko do ziarnka … i mamy biznes [ilustracja do artykułu]

Przykład firmy BHZ Agromat pokazuje, że nie trzeba być jednorożcem aby odnieść rynkowy sukces. Na działalności dystrybucyjnej też się nieźle zarabia. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią niszę, jak Zbigniew Matusiak, którego firma sprzedaje surowce ekologiczne w całej Europie.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Szkolenia biznesowe

Szkolenia biznesowe i dla szkoleniowców

Oferta Akademii PARP to obecnie 104 interaktywne, multimedialne szkolenia elektroniczne: 69 biznesowych szkoleń e-learning, 25 biznesowych szkoleń m-learning (na urządzenia mobilne: smartfony i tablety) oraz 5 szkoleń e-learning i 5 szkoleń m-learning dedykowanych szkoleniowcom.
Tematyka szkoleń dopasowana jest do potrzeb firm z sektora MSP
(kliknij na tytuł, aby zobaczyć lekcje szkolenia):

Zagadnienia finansowe i prawne


Zarządzanie strategiczne i operacyjne

  • Jak założyć własną firmę?
  • Biznesplan
  • M-learning: Analiza sytuacji kryzysowej w firmie
  • M-learning: Zarządzanie zmianą
  • M-learning: Elementy strategii marketingowej w e-biznesie
  • M-learning: Planowanie założenia firmy
  • M-learning: Klient w zarządzaniu jakością
  • M-learning: Podstawy sporządzania biznesplanu

Umiejętności menedżerskie i osobiste

  • Profesjonalny sekretariat
  • Planowanie własnej kariery zawodowej
  • Umiejętności interpersonalne
  • Umiejętności osobiste
  • Negocjacje handlowe w MŚP
  • Umiejętności kierownicze
  • Zarządzanie talentami i kapitałem ludzkim w MŚP
  • Savoir-vivre w biznesie
  • M-learning: Trudne tematy w miejscu pracy
  • M-learning: Umiejętności indywidualne - jak znaleźć w sobie motywację?
  • M-learning: Kluczowe momenty w negocjacjach
  • M-learning: Podstawy planowania własnej kariery zawodowej
  • M-learning: Zarządzanie przez delegowanie
  • M-learning: Organizacja pracy sekretariatu
  • M-learning: Nawiązywanie kontaktów
  • M-learning: Jak rozwinąć swój talent?
  • M-learning: Savoir-vivre w małej firmie

Marketing i sprzedaż

  • Techniki sprzedaży
  • Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  • Plan marketingowy w MMŚP
  • Badanie rynku
  • Komunikacja marketingowa i public relations
  • M-learning: Jak wpływać na decyzje zakupowe klienta?
  • M-learning: Kierowanie zespołem sprzedawców
  • M-learning: Budowanie wizerunku firmy
  • M-learning: Podstawy badania rynku
  • M-learning: Telesprzedawca
  • M-learning: Podstawy planowania marketingowego

Wiedza ogólna i otoczenie biznesu

  • M-learning: O uczeniu i uczeniu się
  • M-learning: Korzyści firmy z ochrony środowiska
  • M-learning: Organizowanie pracy zgodnie z zasadami ergonomii
  • M-learning: Własność intelektualna i przemysłowa w przedsiębiorstwie

Szkolenia dla szkoleniowców
(dostępne tylko przez społeczności dla szkoleniowców)


Nad zawartością merytoryczną szkoleń czuwają wysokiej klasy eksperci w dziedzinie przedsiębiorczości i zarządzania. Akademia PARP wykorzystuje najskuteczniejsze metody edukacji zawodowej. Szkolenia składają się z lekcji, podczas których uczestnik jest informowany o celach i rezultatach szkolenia. Treść przeplatają interaktywne ćwiczenia doskonalące. W szkoleniu występuje wiele odniesień do praktyki. Po przejściu modułu (zestawu kilku lekcji) uczestnik może sprawdzić swoją wiedzę za pomocą testu.