Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Zarezerwowane dla LPP

Zarezerwowane dla LPP

  • Autor: tmh
  • Data: 2007-02-06 17:32:18
  • Odsłon: 2539
[Ilustracja do studium przypadku] Te ubrania zna cała Polska. Jednak nie wszyscy wiedzą jak powstała marka Reserved i czemu zawdzięcza tak ogromny sukces.

Reserved to marka należąca do firmy LPP. Początki działalności sięgają 1990 roku. Wtedy właśnie obecny prezes Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec założyli Przedsiębiorstwo Handlowe „Mistral" s.c. LPP powstało w 1995 roku. Początkowo, działalność ograniczała się do handlu gotową odzieżą sprowadzaną z Chin. Po kilku latach postawiono jednak na rozwój własnej marki.

Dziś LPP S.A. to kilka, świetnie prosperujących znanych marek, zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Projekty opracowywane są w centrali firmy w Gdańsku. Tutaj dobierane są także odpowiednie dla danego wyrobu materiały, dodatki oraz określony sposób pakowania i transportu. Produkcja zlecana jest fabrykom na Dalekim Wschodzie. Zlecenia realizowane są przez tych samych producentów, którzy szyją także dla znanych, światowych firm odzieżowych, wykorzystując nowoczesne maszyny i technologię.

Główną marką LPP jest Reserved, która w swojej ofercie posiada damskie, męskie i dziecięce kolekcje oraz szeroki wybór akcesoriów i bielizny. Reserved to modne ubrania w stylu niezobowiązującym, przeznaczone zarówno do noszenia w pracy jak i na nieformalne okazje oraz w weekendy. Już prawie trzy lata na rynku prosperuje druga - młodsza marka LPP – Cropp Town. Na rynku obecne są także marki Esotiq (bielizna, stroje kąpielowe, piżamy, szlafroki), Henderson (eleganckie męskie koszule i bielizna) i Promostars (odzież reklamowa).

W 1999 roku powstał pierwszy salon firmowy Reserved. Dziś marka ma 91 salonów odzieżowych w całej Polsce i 61 poza granicami kraju, m. in. w Moskwie, Rydze, Tallinie, Pradze i Budapeszcie. Od 2001 roku firma notowana jest na giełdzie.

Sukces firmy to nie tylko szefowie z wizją, ale również zaangażowani i wyszkoleni pracownicy. Za politykę szkoleniową odpowiada Dział Personalny. Dział ten opracował bogaty system kompleksowego rozwoju pracowników na różnych szczeblach i etapach kariery zawodowej. Celem programu jest wyposażenie pracowników w wiedzę oraz praktyczne umiejętności potrzebne firmie. Nowozatrudnieni pracownicy LPP zapoznają się ze strukturą firmy, procedurami obowiązującymi w salonach oraz standardami pracy. Opracowano także specjalny podręcznik o szkoleniach dla pracowników. Kadra kierownicza salonów objęta jest pakietem specjalnych szkoleń z zakresu zarządzania personelem oraz rozwoju osobistego. – Nikogo nie trzeba już dzisiaj przekonywać do twierdzenia, że dobrzy pracownicy to fundamentalny zasób firmy, który trudno przecenić – mówi zarząd LPP S.A.


Podziel się: