Studia przypadków

Ziarnko do ziarnka … i mamy biznes [ilustracja do artykułu]

Przykład firmy BHZ Agromat pokazuje, że nie trzeba być jednorożcem aby odnieść rynkowy sukces. Na działalności dystrybucyjnej też się nieźle zarabia. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią niszę, jak Zbigniew Matusiak, którego firma sprzedaje surowce ekologiczne w całej Europie.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Zarezerwowane dla LPP

Zarezerwowane dla LPP

  • Autor: tmh
  • Data: 2007-02-06 17:32:18
  • Odsłon: 3393
[Ilustracja do studium przypadku] Te ubrania zna cała Polska. Jednak nie wszyscy wiedzą jak powstała marka Reserved i czemu zawdzięcza tak ogromny sukces.

Reserved to marka należąca do firmy LPP. Początki działalności sięgają 1990 roku. Wtedy właśnie obecny prezes Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec założyli Przedsiębiorstwo Handlowe „Mistral" s.c. LPP powstało w 1995 roku. Początkowo, działalność ograniczała się do handlu gotową odzieżą sprowadzaną z Chin. Po kilku latach postawiono jednak na rozwój własnej marki.

Dziś LPP S.A. to kilka, świetnie prosperujących znanych marek, zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Projekty opracowywane są w centrali firmy w Gdańsku. Tutaj dobierane są także odpowiednie dla danego wyrobu materiały, dodatki oraz określony sposób pakowania i transportu. Produkcja zlecana jest fabrykom na Dalekim Wschodzie. Zlecenia realizowane są przez tych samych producentów, którzy szyją także dla znanych, światowych firm odzieżowych, wykorzystując nowoczesne maszyny i technologię.

Główną marką LPP jest Reserved, która w swojej ofercie posiada damskie, męskie i dziecięce kolekcje oraz szeroki wybór akcesoriów i bielizny. Reserved to modne ubrania w stylu niezobowiązującym, przeznaczone zarówno do noszenia w pracy jak i na nieformalne okazje oraz w weekendy. Już prawie trzy lata na rynku prosperuje druga - młodsza marka LPP – Cropp Town. Na rynku obecne są także marki Esotiq (bielizna, stroje kąpielowe, piżamy, szlafroki), Henderson (eleganckie męskie koszule i bielizna) i Promostars (odzież reklamowa).

W 1999 roku powstał pierwszy salon firmowy Reserved. Dziś marka ma 91 salonów odzieżowych w całej Polsce i 61 poza granicami kraju, m. in. w Moskwie, Rydze, Tallinie, Pradze i Budapeszcie. Od 2001 roku firma notowana jest na giełdzie.

Sukces firmy to nie tylko szefowie z wizją, ale również zaangażowani i wyszkoleni pracownicy. Za politykę szkoleniową odpowiada Dział Personalny. Dział ten opracował bogaty system kompleksowego rozwoju pracowników na różnych szczeblach i etapach kariery zawodowej. Celem programu jest wyposażenie pracowników w wiedzę oraz praktyczne umiejętności potrzebne firmie. Nowozatrudnieni pracownicy LPP zapoznają się ze strukturą firmy, procedurami obowiązującymi w salonach oraz standardami pracy. Opracowano także specjalny podręcznik o szkoleniach dla pracowników. Kadra kierownicza salonów objęta jest pakietem specjalnych szkoleń z zakresu zarządzania personelem oraz rozwoju osobistego. – Nikogo nie trzeba już dzisiaj przekonywać do twierdzenia, że dobrzy pracownicy to fundamentalny zasób firmy, który trudno przecenić – mówi zarząd LPP S.A.


Podziel się: