Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Polska sieć supermarketów stawia na szkolenia

Polska sieć supermarketów stawia na szkolenia

  • Autor: tmh
  • Data: 2007-01-08 15:26:29
  • Odsłon: 1869
[Ilustracja do studium przypadku] W 1990 roku Eleonora Woś z synami - Piotrem i Pawłem, otworzyli pierwszy niewielki sklep w Poznaniu. Talent, intuicja handlowa, wyczucie rynku zostały poparte wiedzą i doświadczeniem zdobytym dzięki szkoleniom i obserwacji konkurencyjnych, zagranicznych firm.

Obecnie sieć „Piotr i Paweł” posiada 31 sklepów w 21 miastach. 14 placówek działa na zasadach franczyzy. Pytani o przyczynę sukcesu właściciele sieci twierdzą, że ich celem było stworzenie sklepów, w których sami chcieliby kupować. Klienci „Piotra i Pawła” mają zapewniony oprócz standardowego bogaty asortyment delikatesowych produktów oraz obsługę na najwyższym poziomie. Silny nacisk kładziony jest również na atrakcyjny wystrój sklepów oraz zapewnienie warunków do swobodnej samoobsługi. Personel regularnie przechodzi szkolenia. Doskonalenie zawodowe jest bardzo ważnym elementem zarówno w sklepach własnych, jak franczyzie sieci.

W modelowym systemie na początku kandydat franczyzobiorca pracuje w sklepie w charakterze kierownika. W tym czasie przechodzi również szereg szkoleń oraz poznaje know-how firmy. Po roku zarząd ocenia czy kandydat jest w stanie przejąć kontrolę nad sklepem. W zależności od wyników franczyzobiorca staje się głównym zarządzającym lub jest wysyłany na dodatkowe szkolenia.

Oprócz kształcenia i nadzoru nad franczyzobiorcą firma stara się także odpowiednio przygotować personel sklepów. Pracownicy są szkoleni w zakresie standardów obsługi klienta wypracowanych w 16-letniej działalności sieci „Piotr i Paweł”. Kwalifikacje kadry są stale doskonalone w zakresie najlepszych praktyk stosowanych w branży. Firma stale się rozwija. Od 2002 roku posiada własne Centrum Logistyczne, 4 sklepy działające równolegle w formie Zakupów przez Internet, inwestuje również w działania marketingowe. Sklepy „Piotr i Paweł” z powodzeniem konkurują z zagranicznymi sieciami supermarketów.


Podziel się: