Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Marka z prawdziwej skóry

Marka z prawdziwej skóry

  • Autor: tmh
  • Data: 2010-06-29 13:54:00
  • Odsłon: 2218
[Ilustracja do studium przypadku] Firma OCHNIK jest wiodącym polskim producentem odzieży skórzanej. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1989 roku przez dwóch braci Ochnik. Profesjonalna kadra i dbałość o jej kompetencje, a także duże zaangażowanie ze strony pracowników to kluczowe atuty firmy.

Pomysł założenia firmy wyszedł od dwóch braci – Jacka i Cezarego Ochnika, którzy wzorując się na przykładzie sławnych włoskich manufaktur postawili sobie za cel stworzenie rodzinnego przedsiębiorstwa, które zdobędzie uznanie dzięki najwyższej jakości swoich wyrobów.

Efekty ciężkiej pracy oraz przemiany ekonomiczne w Polsce po 1989 roku pozwoliły na ugruntowanie pozycji firmy na rodzimym rynku. W nowej rzeczywistości doskonale odnalazł się także trzeci, najmłodszy z braci - Marcin Ochnik, który zainicjował powstawanie sieci eleganckich salonów firmowych OCHNIK. Obecnie firma posiada ponad 50 salonów firmowych w największych centrach handlowych w całej Polsce. Liczba salonów stale wzrasta.

Firma OCHNIK szczyci się autorskimi projektami tworzonymi przez młodych, uznanych polskich projektantów. Dotychczas OCHNIK współpracował z takimi projektantami jak duet Paprocki & Brzozowski czy Viola Śpiechowicz. Aktualnie OCHNIK tworzy również własne kolekcje korzystając z zaplecza oraz wiedzy własnych projektantów. Ich otwartość oraz wiedza zdobywana i uaktualniana między innymi na targach światowej mody sprawia, że wzornictwo firmy jest doceniane zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Oferta firmy to przede wszystkim obszerna kolekcja odzieży i galanterii skórzanej, wykonanej z naturalnych surowców. W każdym sezonie OCHNIK wprowadza nowe wzory kurtek, odzieży oraz galanterii skórzanej, zgodne z nowoczesnymi trendami.

O dorobku firmy świadczą też zdobywane w jej historii nagrody m.in. Producenta Roku, Oskara Mody za I miejsce w kategorii „Odzież Skórzana”, nominacje, m.in. do Doskonałości Mody 2009 magazynu Twój Styl oraz wyróżnienia, m.in. w konkursie Machina Design Awards 2009.

Firma ma również wypracowaną politykę społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat prowadzi działania na rzecz społeczności powiatu garwolińskiego oraz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, które wspiera nie tylko finansowo.

W związku z rozwojem i nowootwieranymi salonami firma stale prowadzi rekrutację na różne stanowiska. OCHNIK w przemyślany, systemowy sposób dba o podnoszenie kwalifikacji swojej kadry. Zapewniany jest wielostopniowy program szkoleniowy dostosowany do stanowiska lub programy indywidualne, a także ścieżki kariery. Stałe doskonalenie kwalifikacji poprzez szkolenia, a także budowanie pozytywnych relacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy, OCHNIK uważa za kluczowe źródło swoich sukcesów. 



Podziel się: