Studia przypadków

Ziarnko do ziarnka … i mamy biznes [ilustracja do artykułu]

Przykład firmy BHZ Agromat pokazuje, że nie trzeba być jednorożcem aby odnieść rynkowy sukces. Na działalności dystrybucyjnej też się nieźle zarabia. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią niszę, jak Zbigniew Matusiak, którego firma sprzedaje surowce ekologiczne w całej Europie.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Zapaleni inżynierowie z MEDCOM

Zapaleni inżynierowie z MEDCOM

  • Autor: ans
  • Data: 2009-03-03 20:54:40
  • Odsłon: 3068
[Ilustracja do studium przypadku] Firma MEDCOM jest liderem rynku urządzeń do przemysłowego zasilania awaryjnego. Z garażowej mikrofirmy założonej przez zapalonych inżynierów pod koniec lat 80-tych spółka rozwinęła się do przedsiębiorstwa średniej wielkości.

MEDCOM regularnie bierze udział w targach branżowych i zdobywa liczne nagrody za opracowane przez własnych inżynierów urządzenia energoelektroniczne. W 2008 roku znalazła się na 152 pozycji w rankingu "Diamenty Forbesa 2008" w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Firma, która dostarcza m.in. własne, innowacyjne napędy trakcyjne do nowoczesnego taboru kolejowego i tramwajowego, w rozwoju polskiej infrastruktury upatruje szans biznesowych pomimo światowej recesji. - Nikt nie ma wątpliwości, że te inwestycje są dramatycznie potrzebne, a środki z UE i przygotowania do EURO 2012 zwiększają potencjał tego rynku i pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość – twierdzi Jerzy Linka, prezes zarządu MEDCOM.

Przedsiębiorstwo znajduje nabywców na swoje wyroby na całym świecie, stosuje system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2001, po jego wprowadzeniu wydłużyło podstawowe okresy gwarancji na swoje produkty do 36 miesięcy. Jak to jest możliwe, w dzisiejszych czasach?

- Od dawna w przemyślany sposób inwestujemy w badania i rozwój własnych produktów oraz dbamy o ludzi. I jest tez coś wyjątkowego w polskich inżynierach, skoro dzięki tym prostym, organicznie budowanym przewagom nasze rozwiązania są w stanie wygrywać zaciętą konkurencję technologiczną np. na dostawy filtrów aktywnych dla armii amerykańskiej, zadziwiając pomysłowością nawet konkurentów – stwierdza prezes Linka.

Firma angażuje się też w pozabiznesowe działania lokalne. - Na miarę naszych możliwości sponsorujemy przedsięwzięcia non-profit takie jak np. ubiegłoroczna wystawa Uśmiech Świata ze zdjęciami Elżbiety Dzikowskiej, czy imprezy sportowe dla niepełnosprawnych - dodaje prezes Linka, który sam jest nie w pełni sprawny.

MEDCOM organizuje cykliczne szkolenia serwisowe dla użytkowników swoich urządzeń, seminaria techniczne dla projektantów i użytkowników systemów zasilania gwarantowanego. Natomiast znacząca grupa pracowników MEDCOM rozwija swoje umiejętności handlowe i negocjacyjne w Akademii PARP.



Podziel się: