W dniu 27 czerwca 2019 roku zostanie uruchomiona nowa wersja serwisu Akademia PARP.
Dostępna będzie ona pod adresem: www.akademia.parp.gov.pl

Obecny serwis będzie dostępny tylko do końca września 2019 r. Po tym okresie dostęp do certyfikatów będzie niemożliwy. Prosimy o ukończenie rozpoczętych szkoleń i wydrukowanie lub zapisanie certyfikatów.

Studia przypadków

Jakie treści zawiera biznesplan i jak go napisać? [ilustracja do artykułu]

Coraz częściej słyszymy, że biznesplan to przestarzałe narzędzie, które nie przystaje do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, zwłaszcza w kontekście mikro- i małych firm rozpoczynających działalność. Niemniej, przy staraniu się o pozyskanie kapitału od instytucji finansowych, jest on w większości przypadków warunkiem koniecznym do rozpatrzenia wniosku o kredyt inwestycyjny czy otrzymania pieniędzy z funduszu.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Polska firma z włoskim smakiem

Polska firma z włoskim smakiem

  • Autor: wer
  • Data: 2008-11-12 16:26:20
  • Odsłon: 3154
[Ilustracja do studium przypadku] Dominium Pizza jest znaną polską siecią restauracji, serwującą potrawy kuchni włoskiej. Profesjonalizm i inwestycja w pracowników zadecydowały o sukcesie firmy.

Dominium Pizza powstała w kwietniu 1993 roku. Właśnie wtedy 25-letni Tomasz Plebaniak, Prezes Zarządu Dominium S.A. otworzył pierwszy lokal w Warszawie przy ulicy Złotej. Klienci mogli spróbować ręcznie wyrabianej pizzy, przyrządzanej według oryginalnej włoskiej receptury.

Obecnie w całej Polsce działa prawie 60 restauracji Dominium Pizza. Jedna restauracja znajduje się w stolicy Rumunii, Bukareszcie. Trwają prace nad otwarciem restauracji w Dublinie. Firma podpisała też umowy z centrami handlowymi w Wilnie i we Lwowie.

Dominium jest największą siecią lokali gastronomicznych, opartą wyłącznie na polskim kapitale. W 2008 roku Dominium Pizza została przekształcona w spółkę akcyjną, zmieniając nazwę na Dominium S.A. Przedsiębiorstwo planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Dominium jako pierwsza sieć restauracji w Polsce wprowadziła zamówienia on-line, umożliwiła zapłatę za zamówienie przez Internet oraz w systemie mPay - za pośrednictwem telefonu komórkowego.Trafionym pomysłem okazało się również uruchomienie call-center z jednym numerem dla wszystkich restauracji.

W ofercie Dominium Pizza jest ponad 30 rodzajów pizzy, makarony, przekąski i sałatki. Wszystkie dania są przygotowywane ze starannie wybranych składników i nie zawierają konserwantów.

Ważną rolę w rozwoju Dominium Pizza stanowią szkolenia pracowników, które podnoszą ich kwalifikacje, jakość świadczonych usług oraz są dostosowane do stanowisk. Firma zatrudnia ponad 1000 osób. Szkoleni są pracownicy restauracji oraz pracownicy biurowi. Realizowane są szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, czasem, negocjacji handlowych, a także z prawa pracy. Jak podkreśla Prezes Zarządu Dominium S.A. Tomasz Plebaniak, głównym czynnikiem rozwoju i sukcesu firmy są inwestycje w ludzi.



Podziel się: