W dniu 27 czerwca 2019 roku zostanie uruchomiona nowa wersja serwisu Akademia PARP.
Dostępna będzie ona pod adresem: www.akademia.parp.gov.pl

Obecny serwis będzie dostępny tylko do końca września 2019 r. Po tym okresie dostęp do certyfikatów będzie niemożliwy. Prosimy o ukończenie rozpoczętych szkoleń i wydrukowanie lub zapisanie certyfikatów.

Studia przypadków

Jakie treści zawiera biznesplan i jak go napisać? [ilustracja do artykułu]

Coraz częściej słyszymy, że biznesplan to przestarzałe narzędzie, które nie przystaje do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, zwłaszcza w kontekście mikro- i małych firm rozpoczynających działalność. Niemniej, przy staraniu się o pozyskanie kapitału od instytucji finansowych, jest on w większości przypadków warunkiem koniecznym do rozpatrzenia wniosku o kredyt inwestycyjny czy otrzymania pieniędzy z funduszu.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy

Pigułki wiedzy to nowy sposób przekazywania wiedzy i informacji. W ciągu kilku minut poświęconych na pigułkę zapoznasz się z treściami dydaktycznymi lub poradnikowymi, zbyt długimi na artykuł i zbyt krótkimi na lekcję szkolenia.

Każda pigułka prowadzi Cię do przynajmniej jednego szkolenia, w którym znajdziesz rozwinięcie "esencji wiedzy" zawartej w pigułce, a także inne, powiązane z nią zagadnienia.

Poniżej zestawienie wszystkich obecnie dostępnych pigułek wiedzy Akademii PARP. W menu po prawej stronie u góry, literką "m" oznaczyliśmy te, które nie wymagają Flash Playera, czyli są przeznaczone do uruchomienia na urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach.


[ilustracja do artykułu]

Jakich materiałów promocyjnych potrzebuje firma?

Każda firma chce dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona klientów. Aby to osiągnąć, potrzebuje różnego rodzaju materiałów promocyjnych.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Szykujesz się do negocjacji? Starannie wybierz negocjatora.

Wybór osób negocjujących ma kluczowe znaczenie dla powodzenia rozmów negocjacyjnych. Sprawdź, jakie błędy możesz popełnić na tym etapie przygotowywania się do negocjacji.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Spotkanie biznesowe w restauracji

Spotkanie z kontrahentem w restauracji, nie jest wyłącznie posiłkiem. To przede wszystkim rozmowa biznesowa. Poznaj zasady organizacji takiego spotkania.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Racje innych w negocjacjach

Czy zdarzyło Ci się z góry założyć, że Twój rozmówca na pewno nie ma racji i nie warto brać pod uwagę jego zdania? Pomijanie perspektywy drugiej strony to częsty błąd w negocjacjach.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Nie unikaj spotkań biznesowych w swoim biurze

Spotkanie negocjacyjne możesz zorganizować w różnych miejscach - w sali konferencyjnej, kawiarni czy restauracji. Czy warto organizować je w siedzibie własnej firmy?

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Manipulacje w negocjacjach - jak się bronić?

Na pewno wiesz o tym, że niektórzy negocjatorzy stosują manipulacje, żeby osiągnąć swoje cele. Czy wiesz, jak się przed nimi bronić?

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Brak przygotowania do negocjacji to błąd!

Czy zdarzyło Ci się iść na spotkanie biznesowe bez przygotowania, licząc,że „jakoś to będzie”? To błąd, który może utrudnić, a nawet uniemożliwić prowadzenie negocjacji.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Zadania asystentki - czy tylko parzenie kawy?

Utarło się, że asystent/asystentka to osoba od parzenia kawy i odbierania telefonów. Zadania osoby na tym stanowisku są jednak znacznie bardziej odpowiedzialne.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Spotkanie w firmie - przywitanie i wprowadzenie gościa

Spotkania w firmie to ważny element budowania relacji. Od właściwego przywitania gościa może zależeć jego wrażenie o firmie i dalszy przebieg spotkania.

więcej Przeczytaj całą historię

[ilustracja do artykułu]

Podróż służbowa szefa - jak ją zorganizować?

Zadaniem asystenta/asystentki jest zapewnienie szefowi jak największego komfortu w podróży.

więcej Przeczytaj całą historię