Studia przypadków

Czekoladowa historia [ilustracja do artykułu] Obok tej historii trudno przejść obojętnie. Jest w niej pasja, marzenie, przyjaźń, ciężka praca i wreszcie sukces. Manufaktura Czekolady została założona w 2009 roku przez dwóch przyjaciół ze szkolnej ławki – Tomka Sienkiewicza i Krzyśka Stypułkowskiego. To jedyny w Polsce zakład, w którym czekolada jest wytwarzana ręcznie, bezpośrednio z ziarna kakaowca.

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Akademia PARP > Aktualności

Wszystkie wiadomości

  • 2011-10-06 Mierz zamiary na siły! Nowe moduły szkolenia
Czego potrzeba, aby nowy biznes "wypalił"? Romantycznej wiary w sukces, dobrego pomysłu, zainteresowania klientów, kapitału na start... A co jest najbardziej niedoceniane w nowostartujących biznesach? Wiedza o finansach to nie jest problem dla księgowych! Przybliżamy ją w nowych modułach szkolenia "Finanse dla niefinansistów".

Mierz zamiary na siły - to praktyczne przesłanie łączy nowe moduły szkolenia "Finanse dla niefinansistów", uruchomione na początku października 2011. Szczególnie polecamy wszystkim nowym przedsiębiorcom!

Nowe moduły są poświęcone rachunkowi zysków i strat, finansowaniu działalności...

więcej

  • 2011-09-30 Wyniki piątej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców
W ostatni weekend września zakończyliśmy piątą już edycję Gwiezdnych Szkoleń - strategicznej gry on-line dla przedsiębiorców.

Jak wszystkie dotychczasowe rozgrywki gra była utrzymana w konwencji science-fiction: wirtualna rozgrywka toczyła się na pokładzie międzygalaktycznego statku kosmicznego zmierzającego na podbój nowej planety. Wirtualna społeczność kilkuset tysięcy kolonistów szkoliła się korzystając z usług uczestników...

więcej

  • 2011-09-10 Szkoła przetrwania dla Twojej firmy!
    Nowe szkolenie: Finanse dla niefinansistów
Lubisz "surwiwalowe" historie o tym, jak samodzielnie przetrwać w egzotycznych miejscach? Jak spędzić noc na lodowcu w Alpach? Czym się żywić na bagnach Everglades? W biznesie potrzebujesz mniej spektakularnej, ale znacznie praktyczniejszej wiedzy, aby Twoja firma przetrwała pierwsze pięć lat istnienia i uniknęła szkolnych błędów zarządzania.

Mylenie przychodów z dochodami, brak kontroli kosztów to pierwszy krok do bankructwa każdego biznesu. Prawie wszyscy o tym wiedzą. Ale co to znaczy: utrzymanie płynności, zdolności kredytowej, złota zasada bilansowa? Te i inne reguły poznasz praktycznie w nowym szkoleniu Akademii PARP "Finanse dla niefinansistów"....

więcej

  • 2011-09-10 Piąta edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw
Dołącz do ziemskich kolonizatorów w locie międzygalaktycznym za 1000 lat i wejdź w rolę wirtualnego przedsiębiorcy!

Być może tak będą wyglądać szkolenia w dalekiej przyszłości...

Gwiezdne szkolenia są jeszcze bardziej zaawansowane niż szkolenia e-learningowe w XXI wieku. Zamiast spędzać czas przed monitorem, wystarczy spacer po jednym z pokładowych parków. Podchodzimy do...

więcej

  • 2011-07-28 Jak zamykać sprzedaż? Jak radzić sobie z trudnymi klientami? Prezentacja handlowa! Nowe, ważne moduły w szkoleniu z technik sprzedaży
"Przez tą Waszą sprzedaż ja chyba pójdę z torbami!" prezes Dymała rzadko podnosił głos. "Od dwóch miesięcy umawiacie się z potencjalnymi klientami. Jakie efekty?” - wymownie rozłożył ręce. "36 spotkań, 184 wysłane oferty, 211 rozmów..." zaczął inżynier Zaworek. "Szefowi chodzi o to, że sprzedaż liczy się fakturami VAT. Może trzeba to powiedzieć naszym potencjalnym klientom...” wtrącił księgowy Kopiejkin. Dymała ukrył twarz w dłoniach „Ależ jesteście biznesowo zieloni...”  Sekretarka Laura Groch rzuciła z uśmiechem „Panie prezesie, od niedawna w Akademii PARP są nowe moduły szkolenia z technik sprzedaży. Może je wszyscy przejdziemy?”. Wszyscy odetchnęli. „Wreszcie konstruktywny pomysł” podsumował z ulgą prezes.

Opowieści o cudownym biznesie, w którym wystarczy się zareklamować czy nawiązać inny jednokierunkowy kontakt z klientem, aby „samo poszło dalej” można włożyć między bajki o biznesowym świętym Graalu. Sprzedawanie to bardzo odpowiedzialny proces w każdej firmie. I nie ma łatwo! Klienci różnią...

więcej