Studia przypadków

Słoneczne megawaty [ilustracja do artykułu] Wspaniała historia uporu, ciężkiej pracy, talentu i organicznego sukcesu "made in Poland". Watt S.A. to liczący się na świecie producent kolektorów słonecznych,

więcej Przeczytaj całą historię inne Inne historie sukcesu

Dobra okazja na ekspansję zagraniczną?
ABC Eksportera: nowe szkolenie Akademii PARP

  • Autor: ans
  • Data: 2011-11-03 17:12:53
  • Odsłon: 2374
[Ilustracja do artykułu] Myślisz czasem o prestiżu eksportera, zdobywaniu zagranicznych rynków? Sprawdzenie się w innych kulturach, marka rozpoznawalna za granicą - to byłoby coś... Czy Twoja firma jest na to gotowa? Akademia PARP ma coś na tę okazję: nowe szkolenie "ABC Eksportera" już dostępne!

Czas spowolnienia gospodarczego na świecie, kiedy Twoi potencjalni konkurenci na zagranicznych rynkach myślą głównie o tym, jak przetrwać ciężkie czasy, może być idealnym momentem na wejście dla Twojego biznesu.

Oczywiście mała czy średnia firma nie może sobie pozwolić na rozmach, dywersyfikację i strategie globalne. Nie znaczy to, że eksport jest zarezerwowany dla wielkich koncernów. Wiele kwitnących eksportowych marek zaczynało od małego biznesu, czasem kontynuując swój międzynarodowy rozwój jako biznesy rodzinne. Przykładem może być niemiecki Karcher, koreański Samsung czy francuski Leroy Merlin. Przede wszystkim koncentruj swoje zasoby na wybranych produktach, kompetencjach, technologiach i organizacji.

Nie zakładaj jednak, że jeśli Twoja firma jest świetna w czymś na krajowym rynku, odniesie sukces za granicą. Zauważ, że piosenkarze, którzy odnieśli sukces w Polsce, rzadko odnoszą sukces ze swoją płytą nagraną po angielsku, czy zagraniczną trasą koncertową. Nie jest też prawdą, że rynki zagraniczne są głodne wyłącznie innowacji. Warto dobrze rozpoznać gusty i potrzeby rynku, na którym chcesz działać.

Wiele praktycznych wskazówek, przykładów – a także ostrzeżeń – jak rozwijać się na zagranicznych rynkach, znajdziesz w nowym szkoleniu ABC Eksportera. Szkolenie, opracowane we współpracy ze znakomitymi trenerami z różnych dziedzin potrzebnych w rozwijaniu eksportowego biznesu, składa się z siedmiu modułów:

  • O eksporcie
  • Eksport w Twojej firmie
  • Marketing
  • Poszukiwanie partnerów
  • Cła i podatki
  • Prawo w eksporcie
  • Finansowanie eksportu

Pierwsze uruchomione moduły pomagają rozważyć za i przeciw wyjściu poza krajowy rynek, dobrze przygotować firmę, marketing, a także księgowość i sprawozdawczość do nowych procedur: celnych i podatkowych.

Pozostałe moduły, które zostaną uruchomione jeszcze w listopadzie 2011 będą wspomagać decyzje o poszukiwaniu partnerów zagranicznych i podejmowaniu z nimi współpracy, wskazywać ważne aspekty prawne eksportu - od oferty do kontraktu, z elementami rozstrzygania sporów, oraz finansowania i ubezpieczania działalności eksportowej.

Poniższy link pozwala szybko zapisać się do szkolenia - serdecznie zachęcamy. To może być kamień milowy dla dalszego rozwoju Twojej firmy!


Przykładowy ekran ze szkolenia "ABC Eksportera"

Kliknij, aby zapisać się lub zalogować się do tego szkolenia.



Forum

Zaloguj się, aby dodawać wpisy na forum.

Wszystkie komentarze do artykułu

Uwaga: wpisy na forum artykułu są wypowiedziami prywatnych osób.
Za wypowiedzi te organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności.
Jeśli Twoim zdaniem naruszają one przepisy prawa, dobre obyczaje lub regulamin portalu:
zgłoś naruszenie zasad


Podziel się: