Uczestnicy gry tworzyli indywidualne lub grupowe zespoły - wirtualne przedsiębiorstwa. Każdy z zespołów, startując od takiego samego kapitału początkowego, podejmował decyzje o inwestowaniu, zatrudnianiu pracowników, zaciąganiu kredytów i sprzedaży wytworzonych przez siebie usług na rynku.
Gracze aktywnie konkurowali ze sobą, ale również współpracowali – np. odsprzedając niewykorzystane możliwości swoich inwestycji oraz pracę swoich pracowników. Celem dydaktycznym gry było kształtowanie zachowań przedsiębiorczych na wirtualnym rynku. Celem samej gry: osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego, jak najwyższego, po czterech wirtualnych latach.
Na zakończenie pierwszego wirtualnego roku, 1 grudnia 2009, kilkunastu uczestników uczestniczyło w stacjonarnym warsztacie w Warszawie (zdjęcia poniżej). Była to okazja do założenia zespołów grupowych, osobistego poznania "wspólników" i "konkurentów" oraz kontaktu z autorami gry i tzw. Radą Gwiezdnych Szkoleń.
Edycja druga cieszyła się podobnym zainteresowaniem jak pierwsza. Łącznie na obie edycje zapisało się około 600 osób, z czego ponad 60 aktywnie uczestniczyło w rozgrywce - w drugiej edycji od 20 listopada do 18 grudnia 2009.
Najwięcej emocji wywoływały synchroniczne aukcje wirtualnej sprzedaży, podczas których gracze licytowali swoje usługi - tytułowe "Gwiezdne szkolenia". Jeśli ktoś nie miał czasu wziąć udział w aukcji, mógł złożyć ofertę przetargową.
Gra była utrzymana w konwencji science-fiction: wirtualna rozgrywka toczyła się na pokładzie międzygalaktycznego statku kosmicznego zmierzającego na podbój nowej planety. Wirtualna społeczność kilkuset tysięcy kolonistów szkoliła się korzystając z usług uczestników gry. W grze zastosowane zostały liczne odniesienia do literatury i popularnych filmów.
Podani poniżej uczestnicy są zdobywcami trzech najlepszych wyników finansowych w drugiej edycji strategicznej gry on-line Akademii PARP:
W związku z tym, że na podwyższeniu wieje bardziej :), zdobywcy dwóch najlepszych wyników zdobyli upominki – kurtki-wiatrówki z logo Akademii PARP, zaś dla ponownych zdobywców podium (czyli w drugiej edycji gry - Pana Michała) przewidzieliśmy nagrodę w postaci bluzy polarowej. Wszyscy pozostali uczestnicy rozgrywki, którzy podjęli jakąkolwiek decyzję (i znaleźli się w rankingu) w ramach nagrody pocieszenia uzyskali premię 500 punktów w programie nagród Akademii PARP.
Zwycięzcom i absolwentom gry gratulujemy, wszystkim uczestnikom rozgrywki bardzo dziękujemy za zaangażowanie. Kolejna edycja gry strategicznej "Gwiezdne szkolenia" została zaplanowana na luty 2010.
Tymczasem portal Akademii PARP oferuje polskim przedsiębiorcom osiemnaście bezpłatnych szkoleń internetowych o tematyce biznesowej, a także dwie gry decyzyjne, prezentacje multimedialne i zasoby szkoleniowe – wszystko bezpłatnie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Serdecznie zapraszamy!